korsförhörd på jobbet?

För några dagar sedan när jag satt på jobbet så fick jag prata med en väldigt... frågvis tjej. Hon var väldigt nyfiken på mig och det bevisade hon ganska starkt om jag får säga det själv..

Jag: Hej jag heter Linda Backman och jag ringer på uppdrag ifrån telia, har du mamma inne?
Ungen: Jaa, men hon målar.. kan du vänta en liten stund?
Jag: Ja det kan jag väl göra!
Ungen: vad gör du?
Jag: jag jobbar!
Ungen: jobbar du på en SÖNDAG???!??!
Jag: ja det gör jag!
Ungen: på lördagar också??!!?!?!?
Jag: Ja, jag jobbar alla dagar i veckan!
Ungen: Men gud vad mycket du jobbar.....
Jag: ja visst gör jag! Arbetskvinna du vet
Ungen: mhmm....
Jag: japp..
Ungen: har du en katt eller?
Jag: näe jag tål inte
Ungen: har du en hund då?
Jag: Näe jag tål inte
Ungen: är du allergisk?!?!?!
Jag: ja det är jag!
Ungen: Jaha.. Jag har faktiskt en hund!
Jag: jaha, vad mysigt!
Ungen: Ja, jag har faktiskt fiskar också..
Jag: jaha, vad fint!
Ungen: mhmm och cykla kan jag också göra fast jag bara är fyra år
Jag: vad duktig du är!
Ungen: Jaa.. Min cykel är röd också!
Jag: vad fint...
Ungen: Ja den är fin.. Men.. vad gör du då?
Jag: jaa jag jobbar fortfarande?
Ungen: Jaha.. Mamma målar fortfarande också
Jag: jaha, men ska vi ringa tillbaka sen kanske?
Ungen: Neeeeej! Hon kommer ju snart..
Jag: Jaha..

Sen fortsattes korsförhöret i ungefär 10 minuter.. Sen höll hennes mamma på att dö när jag sa att jag ringde på uppdrag av telia.. Men det var väl roligt att man först blev korsförhörd och sen fick mamman på ett roligt humör? Hon köpte dock inte.... snåljudas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0